W 2023 r. podjęto 12 uchwał, na mocy których realizowano cele statutowe.
Sposób realizacji celów statutowych organizacji:
- Współdziałanie ze Zgromadzeniem Sióstr św. Elżbiety w prowadzeniu Jadłodajni (dofinansowanie żywności w niej wydawanej i artykułów gospodarczych)
- Współpraca z Bankiem Żywności we Wrocławiu w celu pozyskiwania żywności dystrybułowanej w Jadłodajni
- Dofinansowanie ZOL-ów prowadzonych przez Zgromadzenie
- Wsparcie dla Domów Dziecka prowadzonych przez Zgromadzenie
- Dofinansowanie kolonii letnich i zimowisk dla dzieci z ubogich rodzin
- Wspieranie działalności Misyjnej Zgromadzenia poza granicami Polski
- Pomoc rzeczowa w postaci paczek dla ubogich rodzin z całej Polski
- Dofinansowanie opału, energii, remontów osób wnioskujących
- Częściowe dofinansowanie rehabilitacji dla niepełnosprawnych
Struktura zrealizowanych przychodów według źródeł:
- przychody z odpisu 1,5 % podatku dochodowego 155 372 zł
- darowizny rzeczowe 769 387,18 zł
- pozostałe 99 716,10 zł
- przychody finansowe – odsetki od lokat 1 714,86 zł.
Struktura zrealizowanych kosztów według rodzajów:
- koszty materiałów i usług medycznych: 338,27 zł
- koszty artykułów spożywczych: 792 816,76 zł
- koszty materiałów gospodarczych: 4 575,32 zł
- koszty paczek dla ubogich: 9 965,87 zł
- koszty rehabilitacji: 450,00 zł
- koszty organizacji kolonii letnich dla dzieci: 4 500,00 zł
- koszty dofinansowania działalności ZOL-ów: 67 721,90 zł
- koszty dofinansowania działalności domów dziecka: 79 543,10 zł
- koszty dofinansowania czynszu, energii i opału: 98,02 zł
- koszty administracyjno-biurowe: 5 682,81 zł
- koszty usług telekomunikacyjnych: 879,00 zł
- prowizje bankowe: 668,60 zł
- koszty dofinasowania działalności misyjnej: 21 686,70 zł
- pozostałe koszty: 21 956,70 zł.
Sprawozdanie z działalności Zarządu FD, Bilans 2023 i szczegółowe informacje można czytać tutaj…